Tiedote: Paimion Haka ry on tehnyt väitteen rekisteröityä tavaramerkkiä vastaan
SeuraJulkaistu: 17.04.2020 00.00

Tiedote: Paimion Haka ry on tehnyt väitteen rekisteröityä tavaramerkkiä vastaan

Tiedote 17.4.2020

Paimion Haka ry on tehnyt väitteen rekisteröityä tavaramerkkiä vastaan

Paimion Haka ry:n tietoon on tullut, että Patentti- ja rekisterihallituksessa on rekisteröity helmikuussa 2020 tavaramerkki ”Paiha, PaiHa”.

Paimion Haka on tunnettu PaiHa-nimellä jo 1960-luvun lopulta lähtien, joten seura katsoo PaiHa-nimen olevan Paimion Haka ry:n vakiintunut tavaramerkki.

Rekisteröidyn tavaramerkin haltijalla on yksinoikeus käyttää tavaramerkkiä ja päättää sen käytöstä. Mikäli jokin muu taho kuin Paimion Haka ry rekisteröi tunnuksen PaiHa sisältävän tavaramerkin, voi Paimion Haka ry joutua tilanteeseen, jossa se ei saisi käyttää enää PaiHa-nimeä toiminnassaan. PaiHa-nimen käyttö aiheuttaisi myös epäselvyyttä siitä, onko kyseessä Paimion Haka vai jokin muu taho.

Edellä mainittujen syiden takia Paimion Haka ry on 14.4.2020 tehnyt Patentti- ja rekisterihallitukselle kyseistä tavaramerkkiä vastaan väitteen, jossa pyydetään tavaramerkin rekisteröinnin kumoamista tai mitätöimistä kokonaisuudessaan. Patentti- ja rekisterihallitus tekee asiasta aikanaan päätöksen.

Paimion Haka ry on keskustellut rekisteröintiä hakeneen tahon kanssa, mutta neuvotteluratkaisuun ei ole toistaiseksi päästy.

Lisätietoja asiasta antaa Paimion Haka ry:n johtoryhmän jäsen Pia Holm, 040 748 2770.